Det skal du vise, at du kan:
|
Opgave
|
|
Kommunikationsmodellen:
|
Du skal analysere en reklame. Disse punkter skal beskrives:
Hvis du vil vide lidt mere om, hvad de forskellige elementer indeholder, kan du finde en rigtig god guide i Faktion Kapitel om reklameanalyse
Reklamen du skal analysere:
Gem dit arbejde et sikkert sted på Z-drevet. Fremlæg analysen for din lærer. |
Hvis du i folkeskolen har brugt Gyldendals analysehjul, kan du finde den her:
Se videoerne og få en fornemmelse af, hvordan du laver en god reklameanalyse.
Reklameanalyse 1
Reklameanalyse 2
Komposition mm
Trediedelsreglen
Ofte benyttes Det gyldne snit eller trediedelsreglen til at fange vores blik. Inddel billedet i 9 felter, og se om der ligger vises noget vigtigt i de fire punkter
Se video om forskellige reklametyper:
- Spejlreklame
- Prestigereklame
- Stilreklame
- Produktorienteret